Jak analityka produktowa wpływa na Twój biznes?

Jak analityka produktowa wpływa na Twój biznes?

Prowadzenie własnego biznesu to nie lada wyzwanie. Na właściwe funkcjonowanie każdej firmy wpływa właściwa promocja, a co za tym idzie skuteczne pozyskiwanie nowych odbiorców i potencjalnych klientów. Do osiągnięcia sukcesu konieczne jest poznanie odbiorców, które wpłynie bezpośrednio na poprawę skuteczności zarówno aplikacji, jak i sklepu czy strony internetowej. Odpowiedzią na potrzeby zarówno nowych firm, jak i tych działających już na rynku jest analityka produktowa. Czym właściwe jest? W skład dziedziny analityki produktowej wchodzi szereg narzędzi metrycznych, których skrypty można wdrożyć w kod strony. Analityka produktowa pozwala na pozyskanie informacji dotyczących interakcji użytkowników z produktami. Jak analityka wpływa na biznes? Daje ona realną szansę na dostosowanie ścieżki rozwoju danego produktu do potrzeb panujących na rynku, co w konsekwencji zwiększa ruch, a jednocześnie szansę na prężny rozwój marki.

Jak analityka produktowa wpływa na Twój biznes?

Pewnie zastanawiasz się, jak analityka produktowa wpływa na Twój biznes? Spieszymy z odpowiedzią. Analityka pozwala optymalizować, a co za tym idzie zwiększyć skuteczność kampanii reklamowych. Wpływa również pozytywnie na zarządzanie budżetem kampanii, co skutkuje realnymi oszczędnościami w firmie. Dzięki analityce produktowej można analizować skuteczność reklam, zarówno pod kątem przychodów, jak i kosztów. Tego rodzaju praktyki pozwalają oszacować, czy firma zmierza w dobrym kierunku. Pozyskane dane dają realną szansę na porównanie skuteczności przekazów. Za pomocą analityki produktowej można zrewidować i dokonać zmian wpływających na większą rentowność kampanii reklamowych. Analityka to nieocenione narzędzie w przypadku konieczności oszacowania, które produkty cieszą się największym powodzeniem wśród klientów. Wówczas, produkty można uznać za tak zwane bestsellery, które powinny znaleźć się w dedykowanych im kampaniach. Najchętniej wybierane produkty można wówczas promować za pomocą większego budżetu, co i tak odbije się pozytywnie na obrotach firmy. Dane pozyskane dzięki analityce produktowej pozwolą na wyłonienie również najmniej popularnych produktów. W takim przypadku warto zastanowić się, czy powinny one dalej brać udział w kampaniach, generując wyłącznie niepotrzebne koszty. Ciekawą praktyką, stosowaną przez wielu właścicieli sklepów internetowych jest cykliczne odnawianie produktów, uznanych uprzednio za mało popularne. Tego rodzaju przedsięwzięcia pozwalają na dalszy test skuteczności i popularności produktów. Jeśli nadal zastanawiasz się, jak analityka wpływa na biznes, odpowiedź jest prosta – pozwala zoptymalizować i zarządzać kampaniami tak, aby zapewnić ruch w Twoim biznesie.

Analityka produktowa – poznaj bliżej użytkowników

W ramach analityki produktowej pozyskiwane są informacje dotyczące użytkowników oraz ich preferencji. Jak już wiadomo, analityka produktowa wpływa na Twój biznes, dzięki niej lepiej poznasz użytkowników, z którymi masz do czynienia. Narzędzia umożliwiają między innymi poznanie: kolejności poruszania się po podstronach oraz formularzach, niezrozumiałych punktów w interfejsie czy najczęstsze punkty rezygnacji z zakupów. Właściwe skonstruowana strona internetowa nie daje stuprocentowej gwarancji na powodzenie biznesu. Dzięki analityce produktowej możliwe jest przeanalizowanie poszczególnych kroków wykonywanych przez potencjalnych klientów. Daje ona szansę na poznanie najmniej i najbardziej atrakcyjnych dla odbiorców elementów, stopień zainteresowania nimi czy wyłonienie czynników, które zaburzają naturalny proces interakcji. Tego rodzaju dane dają wiele możliwości. Dają przede wszystkim znak, czy interfejs jest skuteczny i atrakcyjny dla klientów. Co ważne, analityka produktowa oraz jej narzędzia, pozwalają na wyciągnięcie ważnych wniosków w każdym przedsiębiorstwie. Zgromadzone dane pozwolą na określenie, których elementów na stronie warto się pozbyć, a które jeszcze bardziej wyeksponować. Nad mniej wartościowymi punktami będzie można popracować, aby stworzyć przyjazną dla klienta stronę, z której chce się korzystać.

Jakiego narzędzia do analityki produktowej warto użyć?

Jednym z wartościowych narzędzi, służących do analityki produktowej jest Google Analytics. Narzędzie jest niezwykle popularne z racji wielu przydatnych funkcji. Za pomocą odpowiedniej konfiguracji możliwe jest pozyskiwanie informacji potrzebnych do zweryfikowania. Wiele przedsiębiorstw, sklepów internetowych czy organizacji, decyduje się na wsparcie Google Analytics już w pierwszych dniach działania firmy. Do innych ważnych i popularnych narzędzi do analityki produktowej należą: HotJar, Cux.io. Pierwsze z narzędzi pozwala pozyskać dane dotyczące ruchów użytkowników na stronie, natomiast Cux.io służy skrupulatnej analityce zachowań. Analityka produktowa wpływa na Twój biznes na wiele sposób. Jak już wiadomo nie od dziś, znajomość użytkowników, klientów, ich ruchów i preferencji pozwala sprostać ich wymaganiom, a co za tym idzie odnieść sukces na rynku.