Najczęściej zadawane pytania

Poniżej znajdziesz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania

Najczęściej zadawane pytania

Nie możesz odnaleźć odpowiedzi na pytanie? Skontaktuj się z nami, z chęcią Ci pomożemy!

Domeny

Aby kupić domenę w Rapid DC, zacznij od sprawdzenia w wyszukiwarce, czy wybrana przez Ciebie domena jest dostępna. Jeśli tak, dodaj ją do koszyka. Jeśli nie, możesz wybrać domenę z innym rozszerzeniem. Złóż zamówienie, podając swoje dane.
Za wybraną przez siebie domenę zapłacisz korzystając z jednej z metod: przelew, PayPal, tpay.com.
Aby przetransferować domenę do Rapid DC wystarczy podać nazwę domeny, kod AuthInfo (otrzymasz go od obecnego rejestratora nazwy domeny) oraz datę jej wygaśnięcia. Po podaniu tych danych w formularzu na stronie Rapid DC otrzymasz dokument proforma za przedłużenie domeny na kolejny okres rozliczeniowy, po jego opłaceniu transfer zostanie zainicjowany. Na adres email właściciela domeny zostanie wysłana wiadomość z prośbą o potwierdzenie transferu. Transfer musi zostać potwierdzony poprzez kliknięcie w link przez właściciela domeny. Konieczna jest zgodność danych abonenta u obecnego operatora domeny z danymi, które zostały podane podczas rejestracji konta na stronie Rapid DC
Transfer domeny jest bezpłatny.
Nie, nie stracisz go. Po przetransferowaniu domeny do Rapid DC zostanie ona przedłużona o kolejny (z reguły roczny) okres rozliczeniowy. Otrzymasz od nas dokument proforma z płatnoscią za kolejny, pełny okres rozliczeniowy.
Jeżeli nie opłacisz domeny do ostatniego dnia jej ważności, domena zostanie zablokowana. Skontaktuj się z nami, pomożemy Ci odzyskać domenę: info@rapiddc.pl
Tak, możesz to zrobić. Skontaktuj się z nami: info@rapiddc.pl , otrzymasz od nas wniosek o zmianę abonenta domeny, po jego uzupełnieniu poprawnymi danymi domena zostanie przepisana na wskazaną przez Ciebie osobę lub firmę.
Tak, jeśli jesteś konsumentem (osobą fizyczną), a Twoja usługa nie została jeszcze zrealizowana. Zapraszamy do zapoznania się z § XII str. 9 Regulaminu świadczenia usług : Regulaminy świadczenia usług
Klient będący Konsumentem, w przypadku zawierania Umowy poza lokalem przedsiębiorstwa Sprint oraz na odległość, w terminie 14 dni od chwili zawarcia Umowy ma prawo do złożenia oświadczenia o odstąpieniu od Umowy zgodnie z treścią art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014 r., poz. 827). Zapraszamy do zapoznania się z § XII str. 9 Regulaminu świadczenia usług : Regulaminy świadczenia usług

VPS

Transfer serwera określa całkowitą ilość danych przesyłanych z i do sieci internetowej. Użytkownik konta otrzymuje miesięczny pakiet przesyłu danych bez limitu. W przypadku, w którym w miesiącu zostanie przekroczona wartość 5TB transferu, pasmo przepustowości zostanie ograniczone do 10Mbps. Powrót bazowej przepustowości łącza nastąpi pierwszego dnia kolejnego miesiąca. W takim przypadku, mimo ograniczenia przepustowości łącza, transfer nadal jest nielimitowany.
Szybkość łącz serwerów to 1 Gbps, jest to maksymalna przepustowość łącza, z jaką możliwe jest komunikowanie się z serwerem. W przypadku, w którym w miesiącu zostanie przekroczona wartość wskazana w pakiecie, pasmo przepustowości zostanie ograniczone do 10Mbps. Powrót bazowej przepustowości łącza nastąpi pierwszego dnia kolejnego miesiąca.
Standardowy backup wykonujemy raz w tygodniu, przechowujemy 2 ostanie kopie. Udostępnienie/przywrócenie danych z kopii bezpieczeństwa jest opcjonalne i odbywa się na warunkach przedstawionych w ramach Usług Dodatkowych świadczonych przez rapiddc.pl. Jeśli chcesz mieć większą kontrolę i możliwość samodzielnego przywracania danych możesz wykupić jeden z 4 dodatkowych planów backupowych
Ilość rdzeni oraz pamięć ram mogą być modyfikowane na dowolnym etapie korzystania z usługi. Skontaktuj się z nami, dokonamy zmiany parametrów: info@rapiddc.pl
Nasze serwery odpowiadające za VPSy używają wirtualizacji KVM. Pełna wirtualizacja umożliwia izolację zasobów oraz instalację praktycznie każdego systemu operacyjnego
W przypadku szybkich płatności (tpay.com) serwer VPS jest tworzony w przeciągu 5 minut. Jeżeli czas aktywacji przekroczył 10 minut skontaktuj się z naszym działem technicznym.
Wraz z każdym serwerem VPS dostarczany jest jeden publiczny adres IPv4.
W przypadku małych ataków stosujemy filtrowanie ruchu, jeżeli atak DDoS jest znaczny stosujemy pełny lub częściowy blackholing BGP.
Na chwilę obecną adresy IPv6 dostarczamy jedynie do serwerów dedykowanych
Tak, jednakże, ze względu na częste wymagania indywidualne instalację taką należy wykonać manualnie za pomocą własnego obrazu ISO.
Tak, w panelu sterowania VPS należy skorzystać z opcji ISO.
W przypadku przekroczenia miesięcznego transferu stosujemy tzw. lejek, tzn prędkość zostaje przycięta do 10Mbit/s (Download i upload).
W przypadku adresów publicznych dostarczonych wraz z VPSami nie dostarczamy firewalla. Tzn. adres jest w pełni publiczny, bez wycinanych portów itp.
Posiadamy wsparcie techniczne 24h w przypadku potrzeby asysty technicznej skontaktuj się z naszym działem technicznym w celu wyceny, mailowo serwis@rapiddc.pl lub otwórz zgłoszenie
W przypadku instalowanych automatycznie przez Rapid DC systemów Linux można skorzystać z opcji zrestartuj hasło w panelu VPS.
Jeśli chcesz dodać plan Backupowy do wykupionej już usługi VPS, postępuj zgodnie z poniższymi krokami:

1. Zaloguj się na swój Panel klienta
2. W górnym menu wybierz zakładkę „usługi”


3. W podglądzie Twoich usług, wybierz VPS do którego chcesz dokupić plan back-upowy


4. Po kliknięciu w wybraną usługę, na pionowym menu po lewej stronie, wybierz „Opcje aktualizacji planu”


5. Wybierz plan który odpowiada Twoim potrzebom kliknij „dalej” i postępuj według wskazówek

Hosting rapiddc.pl

Tak, w każdej chwili, wraz z rosnącymi potrzebami można zgłosić zmianę planu na większy.
W ramach abonamentu wszyscy użytkownicy serwisu rapiddc.pl mają możliwość uzyskania profesjonalnej pomocy technicznej drogą e-mailową.
Określa limit wykorzystania procesora do określonej liczby core'ów. Po przekroczeniu limitu procesy w ramach konta są spowalniane do momentu zwolnienia zasobów przez inne procesy w ramach konta.
Transfer serwera określa całkowitą ilość danych przesyłanych z i do sieci internetowej. Użytkownik konta otrzymuje roczny pakiet przesyłu danych bez limitu. W przypadku, w którym w miesiącu zostanie przekroczona wartość 5TB transferu, pasmo przepustowości zostanie ograniczone do 10Mbps. Powrót bazowej przepustowości łącza nastąpi pierwszego dnia kolejnego miesiąca. W takim przypadku, mimo ograniczenia przepustowości łącza, transfer nadal jest nielimitowany.
Tak, każdy Klient może zlecić nam przeniesienie strony lub sklepu internetowego do Hostingu RAPID DC. Szczegóły realizacji można ustalić kontaktując się z nami
Limit pamięci ram to maksymalna ilość pamięci wykorzystywanej przez wszystkie procesy. Po przekroczeniu limitu użytkownik otrzyma komunikat z błędami 500/503 serwera WWW.
Szybkość łącz serwerów to 1 Gbps, jest to maksymalna przepustowość łącza, z jaką możliwe jest komunikowanie się z serwerem. W przypadku, w którym w miesiącu zostanie przekroczona wartość 5TB transferu, pasmo przepustowości zostanie ograniczone do 10Mbps. Powrót bazowej przepustowości łącza nastąpi pierwszego dnia kolejnego miesiąca.
Backup wykonywany jest raz dziennie. Dostępny jest do 3 dni wstecz. Udostępnienie/przywrócenie danych z kopii bezpieczeństwa jest opcjonalne i odbywa się na warunkach przedstawionych w ramach Usług Dodatkowych świadczonych przez rapiddc.pl.
Nasza platforma hostingowa jest zbudowana w oparciu o najwyższej jakości komponenty renomowanych producentów serwerowych takich jak Supermicro, Intel oraz LSI
Aktualnie platforma hostingowa korzysta z panelu administratorskiego Direct Admin.
Dla każdego konta mailowego maksymalny limit wysyłki to 1000/24h.
Każdy pakiet hostingowy posiada wbudowane zabezpieczenia SpamAssasin. Klient może dowolnie ustawić polityki tychże zabezpieczeń.
W przypadku szybkich płatności (takich jak tpay.com) aktywacja następuje w przeciągu 5 minut od odnotowania płatności.
W panel direct admin jest wbudowany moduł instalatorski - Installatron, pozwala on na instalację najpopularniejszych aplikacji takich jak Wordpress, NextCloud, drupal itp.
Każdy klient posiada możliwść zdefiniowania self-backupów w panelu Direct Admin

Serwery dedykowane rapiddc.pl

Każdy serwer posiada panel IPMI (Intelligent Platform Management Interface). Dzięki jego możliwosciom, klient posiada pełną kontrolę nad zasilaniem serwera, dostęp do wirtualnej klawiatury i myszki poprzez applet java, wgląd w bieżące parametry podzespołów (temperatura, prędkość wentylatorów chłodzących czy napięcie zasilania), oraz możliwość podmontowania obrazu .iso
Każdy serwer jest wpięty do infrastruktury poprzez port o prędkości 1Gb/s.Prędkość gwarantowana to 200Mb/s.
Standardowo serwer dostarczamy z systemem Linux Debian 9. Klient może zainstalować dowolny system samodzielnie poprzez panel IPMI.
Komponenty serwera można dowolnie modyfikować. W sprawie ofert indywidualnych należy skontaktować się z działem sprzedażowym.
Stosujemy wysokiej jakości komponenty jednego z czołowych producentów - firmy Supermicro.
Wadliwy sprzęt jest przez nas wymieniany na sprawny na podstawie logów systemowych.
Stosujemy filtrowanie pakietów oraz blackholing bgp. Każdy serwer dedykowany jest obowiązkowo objęty ochroną.

Certyfikaty SSL

Certyfikaty SSL dzielą się na:

Domain Validation (DV) – gwarantuje bezpieczeństwo przesyłania danych. Prze wystawieniem certyfikatu domena jest elektronicznie weryfikowana. Dane abonenta są sprawdzane i porównywane z danymi w serwisie WHOIS, jednocześnie następuje test sprawdzający, czy na domenie istnieje działająca strona www.
Organization Validation (OV) - tak jak certyfikat DV gwarantuje bezpieczeństwo transmisji danych, a dodatkowo zapewnia wyświetlanie danych firmy w informacji o certyfikacie, co zwiększa wiarygodność firmy. W przypadku tego certyfikatu również są sprawdzane dane firmy i funkcjonowanie strony na domenie, ale niezbędne jest wysłanie pocztą elektroniczną, tradycyjną lub faksem dokumentu potwierdzającego dane firmy.
Extended Validation (EV) - zapewnia największe bezpieczeństwo dla użytkownika. Jest stosowany w serwisach, gdzie przesyłane są bardzo istotne dane (banki, firmy ubezpieczeniowe). Zamówienie certyfikatu EV wymaga znajomości języka angielskiego, ponieważ niezbędne jest wysłanie kompletu dokumentów w tym języku, a dodatkowo może się z nami skontaktować telefonicznie osoba odpowiadająca za certyfikację.
Wildcard – ten typ certyfikatu obejmuje ochroną nie tylko samą domenę, ale również wszystkich wchodzące w jej skład subdomeny, np.: certyfikat Wildcard wystawiony dla *.mojanazwadomeny.pl, będzie obejmował adresy: pierwsza.mojanazwadomeny.pl, druga.mojanazwadomeny.pl itd.
Poniżej klika przykładów, które pomogą wybrać odpowiedni certyfikat SSL:

Domain Validation: maly sklep internetowy, w którym transakcje są wykonywane na mniejsze sumy, niekomercyjna witryna internetowa, blog, portal, forum.
Certyfikat Organization Validation: sklep internetowy, w którym transakcje są wykonywane na większe kwoty, strona urzędu, korporacji.
Certyfikat Extended Validation: strona banku, strona rządowa, instytucja finansowa i ubezpieczeniowa.
Wildcard - strony internetowe - dedykowane portale społecznościowe, blogi, małe e-sklepy i fora internetowe, serwery pocztowe i serwery baz danych, aplikacje typu klient-serwer, komunikacja w ramach sieci intranet, zabezpieczenia serwerów udostępniających pliki (SFTP).
Wildcard jest odpowiednim wyborem dla Klientów, którzy w swojej działalności używają różnych nazw/usług w tej samej domenie. Dzięki temu rozwiązaniu nie ma potrzeby zakupu wielu osobnych certyfikatów dla każdej z subdomen. Wybranie tego typu certyfikatu oznacza mniejsze koszty zabezpieczenia różnych usług oraz ułatwia zarządzanie – jeden certyfikat zamiast wielu.
Zamówienie przebiega w kilku prostych krokach:

1. Zamów certyfikat za pośrednictwem panelu Klienta.
2. Opłać zamówienie.
3. Przejdź weryfikację.
4. Odbierz certyfikat.
5. Zainstaluj certyfikat
Skontaktuj się z nami, dział techniczny pomoże Ci w instalacji. Cena instalacji to 99 PLN netto (opłata jednorazowa).
Mail weryfikacyjny to wiadomość, którą wystawca certyfikatu przesyła na adres administracyjny podmiotu ubiegającego się o certyfikat. Zawiera on unikalny link (URL), potwierdzanie chęci zamówienia certyfikatu polega na kliknięcie w link.

Jest to najszybsza metoda uzyskania wstępnego potwierdzenia podczas tworzenia certyfikatu. Jej bezpieczeństwo opiera się na unikalności przesłanego URL oraz tym, że do administracyjnych adresów e-mail w danej domenie dostęp posiadają jedynie upoważnione osoby.

Adres administracyjny podmiotu ubiegającego się o certyfikat powinien mieć postać: admin@moja-nazwa-domeny.pl

Zrobisz to za pośrednictwem panelu Klienta, w ten sam sposób w jaki zamówiłeś po raz pierwszy certyfikat.

Tani hosting RAPID DC

od 3.33 PLN*
miesięcznie
od 9.60 PLN*
miesięcznie
od 19.99 PLN*
miesięcznie
od 55.00 PLN*
za rok
od 10 PLN*
za rok

* Podane kwoty są cenami netto, należy do nich doliczyć podatek VAT w wysokości 23%.