Jaki wybrać system zarządzania treścią (CMS) dla sklepu internetowego?
Sklep internetowy to obecnie jedna z najpopularniejszych form prowadzenia biznesu. Abyśmy jednak mogli cieszyć się jego atrakcyjnym wyglądem zgodnym z naszymi oczekiwaniami, a także prawidłowym funkcjonowaniem, należy zastanowić się nad wyborem konkretnego systemu zarządzania treścią. CMS w dużej mierze wpływa na długofalowe funkcjonowanie sklepu. Ponadto, ma wpływ na pozycjonowanie strony. Jeśli okaże się, że wybrany przez nas system nie spełnia naszych oczekiwań, jego późniejsza zmiana będzie nie tylko czasochłonna, ale również dosyć kosztowna. Poniżej przedstawimy cechy charakterystyczne najpopularniejszych CMS-ów, co może pomóc w podjęciu ostatecznej decyzji.
PrestaShop – darmowy i łatwy w obsłudze
PrestaShop to obecnie jeden z najbardziej popularnych systemów, którego największą zaletą jest intuicyjna i prosta obsługa. Umożliwia również łatwą optymalizację pod SEO, w tym m.in. zastosowanie linkowania wewnętrznego, optymalizację metadanych oraz meta opisów. Adresy generowanych podstron są dosyć przyjazne pod względem SEO, a ponadto możemy spersonalizować adresy URL poszczególnych produktów. Dodatkową zaletą jest możliwość połączenia z Allegro oraz popularnymi porównywarkami. PrestaShop oferuje sporo darmowych wtyczek, a jeśli zależy nam na jeszcze większym rozszerzeniu funkcjonalności, dostępne są także płatne odpowiedniki. To świetny wybór dla osób początkujących, które dopiero zaczynają swoją przygodę ze sprzedażą internetową.
WooCommerce – personalizacja i łatwość zarządzania sprzedażą
WooCommerce jest systemem bardzo często wybieranym przez osoby, które wcześniej zajmowały się przede wszystkim prowadzeniem strony i z biegiem czasu postanowiły rozszerzyć działalność o sklep internetowy. Platforma jest zintegrowana z WordPressem, również należy do darmowych i umożliwia sukcesywne rozbudowywanie sklepu za pomocą wielu bezpłatnych wtyczek. To dobry wybór, gdy oprócz produktów fizycznych oferujemy także cyfrowe lub do pobrania. Sprawdzi się ponadto, gdy korzystamy z programów afiliacyjnych. WooCommerce jest polecany osobom, którym zależy na maksymalnej personalizacji sklepu. Warto wspomnieć również o tym, że system jest bardzo przyjazny dla wyszukiwarek, a ponadto prosty i intuicyjny w obsłudze.
Magento – ogrom możliwości
Magento to CMS, który ze względu na swój poziom zaawansowania wymaga bardziej specjalistycznej wiedzy. Z tego względu jest polecany w sytuacjach, gdy zamierzamy otworzyć sporej wielkości sklep internetowy, sprzedający tysiące produktów i obsługujący różne systemy płatności, waluty i języki. System jest darmowy w wersji Community, oferuje także spory wybór szablonów i dodatków, które niestety są dosyć drogie. Na płatnej wersji Enterprise opiera się wiele gigantów e-commerce. Warto zaznaczyć, że Magento wymaga dobrego hostingu lub serwerów VPS SSD, gdyż w przeciwnym wypadku będzie działać bardzo powoli. Zapraszamy do skorzystania z naszych usług. Oferujemy zarówno super szybkie serwery, o których możesz dowiedzieć się czegoś więcej pod linkiem https://rapiddc.pl/serwery-vps, jak i bezpieczny oraz stabilny hosting (https://rapiddc.pl/hosting-www).
Płatne CMS-y – nieszablonowe rozwiązania
Czy warto decydować się na płatne systemy, skoro na rynku dostępny jest spory wybór darmowych opcji? To rozwiązanie cieszy się popularnością wśród osób, którym zależy na stałym wsparciu twórcy w razie, gdyby doszłoby do awarii lub w jakimkolwiek aspekcie potrzebna byłaby pomoc. Taką możliwość zapewnia bowiem zakup licencji. Kolejną zaletą jest tzw. czysty kod źródłowy, co wynika z mniejszej liczby projektantów, dzięki czemu jest mniejsze ryzyko zewnętrznych ataków niepowołanych osób. Płatne CMS-y dają ponadto możliwość zastosowania niecodziennych i oryginalnych rozwiązań, które wyróżnią nasz sklep spośród konkurencji.