Jak powinien wyglądać mobilny sklep internetowy?
Urządzenia mobilne skutecznie zdominowały Internet. Coraz więcej ludzi wykorzystuje smartfony do przeglądania witryn internetowych, a także do robienia zakupów w sieci. Jak powinien wyglądać mobilny sklep internetowy, aby przyciągał klientów? Tego dowiesz się z naszego artykułu.
Sklep internetowy na urządzenia mobilne – wydajność działania
Długi czas ładowania stron to coś, czego nie lubi żaden użytkownik Internetu. W sytuacji, kiedy dany sklep mobilny będzie otwierał się zbyt długo, może zrezygnować z zakupów w tym miejscu. Wydajność działania danej witryny internetowej jest często powodem porzucania koszyków w trakcie robienia zakupów. Należy więc zadbać o to, aby mobilny sklep wyróżniał się wydajnością, dzięki czemu użytkownicy chętniej będą korzystali z danej witryny i większa liczba z nich sfinalizuje swoją transakcję. Dobrze działający sklep mobilny nie może ładować się dłużej niż 3 sekundy, jednak warto dążyć do osiągnięcia jeszcze krótszego czasu. Należy wiedzieć, że szybkość działania może zależeć również od parametrów sprzętu użytkownika, jednak każdy właściciel sklep powinien dążyć do maksymalnej optymalizacji witryny.
Budowa sklepu – funkcjonalność
Sklep internetowy na urządzenia mobilne powinien być przede wszystkim funkcjonalny. Co pomoże uniknąć efektu tzw. porzuconego koszyka. Nadmiar kroków, jakie trzeba wykonać w celu finalizacji zakupów może zniechęcać użytkowników, co niejednokrotnie zauważyło już wiele sklepów o nadmiernej formalizacji procesów zakupowych. Jako że ekrany smartfonów są dużo mniejsze niż komputerów, należy zadbać o to, aby cały proces zakupowy był uproszczony do niezbędnego minimum. Wszystkie elementy wyglądu sklepu mobilnego powinny być dobrze widoczne, aby klient nie musiał zastanawiać się, gdzie znajdzie przycisk “dodaj do koszyka” czy znajdzie dostępne rozmiary czy kolory. Projektując swój sklep mobilny, należy zadbać o łatwe płatności i czytelność strony, dzięki temu klienci szybko przejdą przez wszystkie etapy transakcji i dokonają zakupu.
Mobilny sklep – wygląd
Każdy sklep mobilny powinien przyciągać wyglądem. Jak wiadomo, każdy z nas chętniej zerknie na treści atrakcyjne wizualnie, dlatego należy zadbać o to, aby sklep mobilny był czytelny i przejrzysty. Chodzi również o kartę produktów. Każdy otwierany towar przez klienta zainteresowanego jego zakupem powinien prezentować spójny i czytelny obraz. Warto wskazać wszystkie podstawowe informacje. Ustawić ikonki w widocznych miejscach i w wielkości czytelnej dla użytkownika. Należy pamiętać, że wersja mobilna użytkowana jest na smartfonach obsługiwanych palcem, dlatego warto zadbać o to, aby każdy klient z łatwością mógł trafić w ikonkę z danym rozmiarem czy kolorem, a także w dyspozycję “dodaj do koszyka”. Dzięki temu z chęcią zrobi zakupy i wróci ponownie.
Sklep mobilny – dlaczego warto go mieć?
Posiadanie sklepu mobilnego jest czymś, co w ostatnich latach uznawane jest za standard. Coraz więcej osób robi zakupy za pomocą smartfonów, co jeszcze wiele lat temu było wręcz nie do pomyślenia. Strona, która takiej wersji nie ma, może odnotowywać coraz mniejszy ruch na stronie. Dzięki smartfonom kupujemy w drodze do pracy, na spacerze, na wakacjach i w każdym innym miejscu, w jakim obecnie przebywamy. Wersja mobilna jest wręcz koniecznością. Jak więc sprawić, aby przyciągała użytkowników. Dopasować ją do potrzeb korzystających. Należy przetestować stronę, pod kątem jest dopasowania do potrzeb urządzeń mobilnych. Istnieje wiele narzędzi do testowania, dlatego już w ciągu kilku chwil można uzyskać informacje o tym, co warto poprawić. Odpowiednio zoptymalizowana witryna pozwoli zapewnić komfort korzystania wszystkim użytkownikom. Musi być dopracowana w taki sposób, aby eliminować błędy, które wręcz mogą uniemożliwiać korzystanie ze strony mobilnej danego sklepu.
Sklep internetowy na urządzenia mobilne – podsumowanie
Sprzedaż internetowa poprzez urządzenia mobilne z roku na rok rośnie w siłę. Warto pomyśleć o tym, aby nie tylko założyć wersję mobilną swojego sklepu, ale zoptymalizować ją tak, aby odpowiadała potrzebom wszystkich użytkowników. Tak jak wspomnieliśmy, długie ładowanie strony sprzyja opuszczeniu sklepu. Użytkownicy chcą, aby strona działała płynnie, pozwalając na szybkie zrobienie zakupów. Dodatkowo należy zadbać o funkcjonalną witrynę. Nadmiar treści i kroków, jakie trzeba wykonać, aby sfinalizować zakup, sprzyja porzucaniu koszyka, dlatego warto ograniczyć ilość komunikatów, a ilość potrzebnych informacji do wysyłki ograniczyć do minimum. Koniecznie powinno się pomyśleć o wprowadzeniu szybkich płatności, dzięki którym zakupy będą szybkie i proste. Klient podczas zakupów nie może zastanawiać się, co ma zrobić teraz. Proces zakupowy powinien być intuicyjny i uproszczony do maksimum. Ważny jest również wygląd sklepu. Powinien przyciągać, być stonowany i dopasowany do urządzeń mobilnych. Musi ułatwiać kliknięcie palcem w ikonki, co jest dużo trudniejsze niż podczas korzystania z komputera.