Jak założyć maila z własną końcówką?

Jak założyć maila z własną końcówką?

Zmiana końcówki maila to interesujące zagadnienie, szczególnie dla osób, które prowadzą swoje firmy, ale również dla tych, którzy hobbystycznie prowadzą swojego bloga. Wizerunek to podstawa każdej firmy. Dzięki zmianie końcówki maila możesz zyskać nową wizytówkę w relacjach biznesowych. Jak tego dokonać? To banalnie proste.

Dlaczego warto zmienić końcówkę maila na własną domenę?

Poczta elektroniczna jest obecnie podstawą komunikacji biznesowej, zatem jej wygląd ma ogromne znaczenie. O wiele lepiej prezentuje się domena, w której zawarta jest nazwa firmy, niż popularny „gmail.com” czy „wp.pl”. Chodzi zarówno o autoprezentację w skrzynce pocztowej, jak i drukowane wizytówki. Dzięki temu jesteś bardziej wiarygodny w oczach potencjalnych kontrahentów, a także wzbudzasz zaufanie swoich dotychczasowych klientów. Dzięki własnej domenie jesteś również lepiej zapamiętywany, co może bezpośrednio przełożyć się na wyniki sprzedaży.

Spersonalizowana końcówka maila to niewielki, ale naprawdę istotny element strategii wizerunkowej. Będzie on twoim wyróżnikiem wśród potencjalnych konkurentów. Dzięki własnej domenie będziesz atrakcyjniejszym partnerem biznesowym. Warto również podkreślić, że istnieje możliwość rejestracji kilku domen z sufiksami, które będą odpowiadać danej lokalizacji. Ma to szczególne znaczenie dla firm międzynarodowych.

Jak zmienić końcówkę maila na własną?

Stworzenie własnej domeny jest banalnie proste. Możesz to zrobić w dosłownie 5 minut. Jeśli wykupiłeś konto hostingowe i domenę, możesz założyć swoją skrzynkę mailową. Każde konto hostingowe ma określone parametry. Określają one nawet liczbę skrzynek mailowych. W najniższych pakietach jest to maksymalnie 10 unikalnych poczt. Konto hostingowe oraz domena to kilkanaście złotych miesięcznie. Cena może być wyższa, wszystko zależy do tego, jaki pakiet wybierzesz.

Aby stworzyć unikalnego maila z własną domeną, musisz:

  1. zalogować do panelu klienta na własnym koncie hostingowym,
  2. wybierz daną usługę,
  3. przejdź do zakładki „konta e-mail”,
  4. wpisz nazwę konta i przypisz ją do konkretnej domeny.

To wszystko. Od tej chwili możesz cieszyć się swoją domeną w końcówce adresu mailowego. Istnieje sposób, by nie tracić swojego poprzedniego maila. Możesz skorzystać z opcji przekierowania. W panelu klienta wjedź w sekcję „Poczta”, a następnie „Przekierowanie”. Ustaw skrzynkę, na jaką ma zostać przekierowana poczta. Dzięki temu będziesz mógł podawać swój nowy adres e-mail w kontaktach biznesowych, jednak wszystkie wiadomości będą znajdować się w twojej starej skrzynce.

Jeśli nie podoba ci się interfejs, który oferuje firma hostująca twoją witrynę, możesz zintegrować swoją pocztę z Gmailem. Jest to możliwe, dzięki usłudze GSuit, która kosztuje 4 euro miesięcznie za każdego użytkownika.

Zmiana domeny poczty elektronicznej – podsumowanie

Wprowadzenie własnej końcówki maila to sprawa niezwykle prosta, ale jednocześnie bardzo ważna dla rozwoju firmy czy własnej działalności. Dzięki tej zmianie zyskasz w oczach potencjalnych partnerów oraz klientów.

5/5 - (2 votes)