Najczęstsze błędy VPS – jak naprawić połączenie?

Najczęstsze błędy VPS – jak naprawić połączenie?

VPS to prywatny, zwirtualizowany serwer. Zdecydowanie zwiększa bezpieczeństwo zasobów, a przy tym jest wydajny i elastyczny, ponieważ umożliwia przeprowadzanie niemal nieograniczonych zmian w obrębie parametrów. Serwery VPS poleca się głównie średnim i dużym, rozbudowanym sklepom internetowym oraz serwisom społecznościowym, a także przy prowadzeniu kilku stron klientów.

Co więcej, są całkowicie konfigurowalne przez użytkownika. Posiadają czytelny panel administracyjny, który umożliwia wprowadzanie zmian, tworzenie niezależnych profilów użytkowników, zawiera opcję alokacji zasobów, a także własny system plików. W przypadku wystąpienia poważniejszych błędów, najlepiej skorzystać z pomocy wsparcia technicznego administratorów IT firmy, z której usług korzystamy. W przypadku Rapid DC pomoc techniczna jest darmowa i dostępna przez 24h/dobę.

Jak połączyć się z serwerem VPS przez SSH:

  • Można zrobić to za pomocą aplikacji (np. PuTTY w Windowsie, Terminal – w Linuksie i OS X) lub za pośrednictwem przeglądarki korzystając z paneli Parallels bądź
  • Horizon.
  • W Parallels w menu po lewej stronie wybieramy „Połączenie SSH”, następnie podajemy swoją nazwę i hasło (takie same jak w panelu Parallels), zatwierdzamy wciskając Enter i tym samym otwieramy terminal systemowy.
  • W Horizon klikamy przycisk „Konsola” (znajduje się przy identyfikatorze serwera) po zalogowaniu, później podajemy nazwę użytkownika i hasło. Gotowe!
  • W przypadku aplikacji zewnętrznej, np. PuTTY, należy ją najpierw uruchomić, wpisać adres serwera i numer portu (domyślnie jest to 22). Kolejno uzupełniamy pole „Saved Sessions” i wybieramy „Save”, a potem „Open” i otwieramy w ten sposób okno terminala. Wyświetli się „Login as:” czyli okno logowania, w którym należy wpisać swoją nazwę użytkownika, później hasło.

Serwer VPS daje niemal nieograniczone możliwości konfigurowania. Jeżeli podczas pracy dojdzie do uszkodzenia systemu na serwerze VPS, można skorzystać z funkcji dostępnych w panelu Parallels lub Horizon.

  • Parallels: przejdź do zakładki „Konserwacja i naprawa”. Zależnie od sytuacji, możesz wybrać jedną z następujących kart: „Kopie zapasowe”, „Tryb naprawy” – dane zostają zabezpieczone w taki sposób, aby umożliwić połączenie się z serwerem przez SSH i naprawić problem, lub „Instaluj ponownie” – pozwoli na przywrócenie systemu do stanu pierwotnego i przechowanie danych użytkownika w odrębnym katalogu.
  • Horizon: zabezpiecz dane na serwerze VPS, następnie przejdź do listy instancji, kliknij „Konsola” i wybierz „Przebuduj instancję”. W ten sposób pierwotne hasło do konta root zostanie przywrócone, za to dane zostaną usunięte.